topbella

19 September 2016

FAMILY VACATION TO BANDUNG : DAY 4

Assalamualaikum...



...sambungan...


Day 4, (3 September 2016)

Hari terakhir di Bandung. Nak balik dah...alah tak puas lagi jalan. Jam 5 pagi masing-masing dah bangun untuk bersiap. Beg semua dah siap kemas malam lagi. Tinggal bangun untuk mandi dan solat. 

1) Orange Homes Hotel


Dekat depan bilik kami ada kolam ikan. Menghirup udara segar awal pagi sambil melihat ikan-ikan berkejaran. Ada set sofa juga untuk duduk berehat dan santai. Sempat lar duduk kejap situ sebelum pergi check out. 


Kami check out jam 6 pagi dari hotel. Dengar 6 pagi je macam awal kan tapi Bandung dah cerah waktu tu. Bandung kan lambat satu jam dari Malaysia. Kami tak sempat breakfast pun sebab cafe mula beroperasi jam 7. Pergi receptionist untuk serah kunci dan masukkan segala beg ke dalam Avanza sebelum bergerak ke airport. 

2) Bandara Hussien Sastera Negara, Bandung


Sampai airport, pergi timbang segala beg untuk dimasukkan ke dalam kargo. Ramainya orang waktu ni. Disebabkan luggage atas nama aku, so aku beratur kat sini settlekan luggage sementara yang lain-lain terus bergerak ke balai berlepas. 


Tepat 8.30 pagi waktu Bandung, kami sekeluarga selamat berlepas untuk pulang ke Malaysia. Selamat tinggal Bandung dan InshaaAllah panjang umur kami datang lagi. 

3) Air Asia Flight 

Disebabkan kami tak sempat nak breakfast dekat cafe hotel, adik aku dah siap2 pre book breakfast menerusi website air asia. Better pre book murah sikit jika dibandingkan dengan beli waktu cabin crew jual2 tu. 


Kami amik nasi lemak 4 dan satu nasi ayam untuk adik laki aku. Untuk yang first time makan nasi lemak ni, apa yang boleh aku cakap sedap. Terbaeklah Pak Nasser punya rendang dengan sambal tu. Perut kenyang and then tidur. Sebelum kami mendarat, cabin crew membuat semburan dalam flight bagi mencegah virus zika yang sedang berleluasa sekarang ni. Ini atas arahan dari KKM. Kalau flight domestik takde pun. Yang ni sebab kami semua dari Indonesia. Kami selamat mendarat di KLIA2 jam 11.40 pagi. 

Berakhirlah percutian keluarga kami di Kota Bandung. Esoknya memasing dah start kerja.


0 comments:

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile