topbella

07 April 2016

PUDING (AGAR-AGAR) ROTI

Assalamualaikum...

Malam-malam ni perut berkeroncong...so kita update gambar kuih dengan harapan perut akan kenyang...hehehe

Hari tu ofis abah ada buat potluck. So, abah mintak mama masakkan nasi minyak dengan gulai ayam. Pastu aku plk disuruhnya mama buatkan puding roti.

Tadaaa... my first ever puding roti


Puding roti ni ada macam-macam versi. Ada yang dibakar dan makan dengan sos kastard dan ada juga yang dikukus.

Untuk percubaan pertama ni, aku rasa macam buruk giler paduan warna tu. Tak cantik macam org lain buat. Tapi mama aku cakap kuih tu habis. Alhamdulillah sedap lar tu kot...hahaha...

Resepi nak buat puding ni aku dapat dari mak cik aku. Thanks Cik Za. 




p/s: sesape nk cuba bolehlah try tp buat cantik2 k

0 comments:

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile