topbella

15 September 2010

MAJLIS WALIMAH...


Di kala umat Islam sibuk menyambut lebaran di kampung halaman masing-masing, ada juga yang memilih untuk melangsungkan hari bahagia mereka bersama pasangan masing-masing. Saya juga berkesempatan untuk menghadiri beberapa majlis walimah yang melibatkan rakan-rakan di sekolah terdahulu.

Bagi yang telah selamat menyempurnakan sunnah Nabi ini, alhamdulillah dan tahniah diucapkan. Semoga ikatan yang di bina akan berkekalan sehingga ke akhir hayat dan di limpahi rezeki yang mencurah-curah oleh Allah.

Bagi yang belum sampai jodoh nya, InsyaAllah masanya akan tiba..lambat atau cepat itu semua adalah ketentuan Allah kerana :-

" wahai wanita solehah, jgn risau akn jodohmu krn muslimin yg bijaksana itu, tdk akn terpaut pada wanita hanya pd kcantikan/ lirikan senyuman, pd bicara manja yg menggoda/ pd pujuk rayu seorg wanita yg mruntuhkan imannya. Sesungguhnya lelaki itu adlh pmimpin kpd wanita. Andai belum smpai jodohmu, anggaplah bhwa lelaki yg kau nanti kn itu sdg membina sahsiah kpimpinan bg memimpin dirimu. Krn pd wanita itu psti ada kekurangannya dan lelaki yg bnr2 layak pasti akan hadir untuk melengkapkan kekuranganmu "

Selamat Pengantin Baru buat:-

Siti Fatimah & Ahmad Zulfa

Siti Aisyah & Tengku Fakhruddin

Nor Aryana & Pasangan

Apabila dh berada di majlis walimah ini, dpt lh berpeluang berjumpa dengan rakan-rakan lama di sekolah terdahulu. Apa lagi, saya pn tak terlepas dari di hambat dengan soalan cepu cemas "bila lg nk mkn nasi minyak awk plk???? Hmm...biarlah masa menentukan..tak terfikir lagi ke arah itu hanya doa mampu ku panjatkan pada Yang Maha Esa

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui jihad dan syahid di jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurgaMu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

~ JODOH DAN AJAL SEMUANYA KETENTUAN ALLAH SWT~

6 comments:

Afifah Azmi said...

kak siti fatimah tu yang sklh smaasza ke? ke bkn? mcm knl je muka beliau..

Affieza said...

bkn..dia sklh SMASID form 1-3 pastu smbung kt Maahad Tahfiz

Afifah Azmi said...

owh..igtkan yg sklh smaasza tu.. btw, awk dulu sklh smasid ek?

Affieza said...

Ha'ah sklh smasid form 1-5

Anonymous said...

ble tbe msnye, jgn lpe jmpt ak(jaa) ye. nk srh jd pngapit blh..hhehe

Affieza said...

Huhu..lmbt lg lh my frenz. Byk lg dream nk achieved ni (sbr yer nk jd pngapit pn).

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile