topbella

11 December 2012

FIRST DAY @ GEMS


14 Oktober 2012, bertolak dari rumah seawal 9pagi. Misi utama pagi ni nak bukak akaun CIMB. Settle down with CIMB then pergi breakfast kat gerai berdekatan. 

Tengahari jgklah baru gerak ke Suria Cherating Beach Resort. Sampai pun around pukul 1. Mula2 sekali pergi cari tempat utk registration ditemani oleh my younger sister. Berjalanlah kami berdua mengelilingi Suria Cherating ni. Di pertengahan jalan terjumpa plk dengan swimming pool..tp tempat registration xnmpk lg ni..berjalan lagi sampailah ke hujung hotel tu baru nampak orang ramai-ramai. 

Sampai di tempat registration, aku perlu mencari alphabet utk nama aku before mendaftar. Nampak huruf  'N' then aku terus ke situ menyerahkan dokumen yg diperlukan. Kemudian aku perlu mengisi borang-borang yang disediakan oleh pihak Gems. Offer letter dan kunci bilik juga diserahkan kepada para peserta. 


Settle urusan pendaftaran, para peserta mendapat beg, notebook, file dan jadual kuning yg akan menjadi rujukan sepjg mengikuti program ini. 

Kemudian para peserta perlu mengambil PPI Test untuk menentukan scale masing-masing. Selesai semua urusan di kaunter pendaftaran, aku ke tempat parking untuk mengangkat segala barang-barang yg dibawa. 


The last part, angkut barang ke bilik. Aku dapat bilik 122 yg terletak di Level 1. Satu bilik 4orang peserta. Tiga daripada kami dari Terengganu dan sorang lagi dari Selangor. Aku xde kenal ngn sesape pun dtg sini, aku just dtg utk join program ni. 

Aku pilih katil yg paling tepi. Ini kerana view yg sgt menarik dengan pantai dan ombak yg menderu-deru. Ditambah lagi, swimming pool yg membiru bila diselak langsirnya. Paling xtahan aircond kat atas kepala...mujur selimut yg diberi tebal gk taklah menggigil malam2. 


Maka, bermulalah kehidupan aku sebagai peserta Gems...

1 comments:

Anonymous said...

Akn lalui pnglmn yg sma jgk..cma different tmpt..

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile