topbella

29 December 2012

SCR07A: MEGATREND CONFERENCE


It's time for Megatrend!!! Megatrend Conference merupakan Group Live Project (GLP) yg ketiga utk kami semua. Megatrend merupakan talk ataupun forum yg melibatkan penceramah dari luar. Untuk GLP ini, aku xdpt join coz bertindih tarikh dgn interview Registered Counselor. So, mmg aku xtahulah flow program ni macamana dan siapa yg dijemput untuk bersama-sama dlm program ini.

Biarlah gambar je yg menceritakan segala aktiviti utk Megatrend kali ni. Untuk aku cerita detail mcm GLP sebelum ni mmg xdpt coz xtahu pun dia punya tentatif program. Even aku xjoin this program, tp aku nak segala apa yg dilalui di Suria Cherating selama 55hari tu tercoret disini sbg kenangan. 
Aku main cerita je ni guna petunjuk dari gambar2 tersebut. Tema utk Megatrend ialah  'Maximizing Your Potential For Better Opportunies'. Majlis diacarakan oleh Ikhwan from Company 7 disusuli pula dgn bacaan doa. 
Agenda diteruskan dengan nyanyian lagu GEMS, ucapan oleh Project Manager for Megatrend serta ucapan oleh wakil dari Irshad HR Consulting Sdn.Bhd. 
Panel jemputan memberikan talk kepada para peserta. Manakala para peserta mendengar dengan penuh khusyuk...huhu
Kemudian panel jemputan memotong riben sbg simbolik perasmian. Di belakang dewan pula, diadakan pameran company masing2. Semua memberikan idea yg kreatif dan terbaik utk memastikan company mereka  menang. 
Inilah rupa pameran dari company aku. Mereka bertungkus lumus malam sebelumnya utk menyiapkan segala  bahan utk pameran. Good job everyone!!!
Kami perlu menghantar wakil untuk menjadi presenter yg menerangkan ttg rekaan kami. Sambil melawat, panel jemputan juga menilai pameran kami. Mereka cuba untuk mencari company yg memberikan curahan idea yg kreatif tp mengandungi maksud yg jelas. Selesai pemilihan, penyampaian cenderamata kpd panel.
Habis talk, sebelah ptg ada sesi forum. Mereka telah mengundang 2 orang panel utk menjayakan GLP ini. Semasa forum ini dijalankan para peserta juga boleh mengajukan soalan dan pertanyaan kpd ahli panel tersebut. 
Selesai forum tu, penyampaian cenderamata utk both panel. Mereka telah berkongsi idea dengan semua Gems Participants. 
Yg ni pula aku xtaulah apa aktivitinya tp setiap company perlu menghantar seorang wakil utk present di depan. Starhill diwakili oleh Mr.Zulkifli. 
Petangnya majlis berakhir dan tibalah acara yg ditunggu2 oleh semua iaitu pengumuman para pemenang. Alhamdulillah Starhill dinobatkan sbg Juara utk pameran Megatrend kali ini. Naib johan disandang oleh Company 4 dan ketiga Company 6.
2 wajah presenter yg mewakili company aku iaitu Jiha dan Zul. Mereka telah melakukan yg terbaik sehingga layak dipilih sbg Juara. Masing2 bergambar kenangan dulu sebelum majlis berakhir. Sedih gambar aku missed from this pic...Dengan kemenangan tersebut, ia sedikit sebyk mengubat kekecewaan dlm English Fair minggu sebelumnya. See Sports Day menang, English Fair tewas but Megatrend we win back. To all of u big  clapppppppppp and CONGRATS!!!

0 comments:

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile