topbella

28 October 2013

SISTER'S CONVOCATION

Hari itu hadir jua setelah lama menanti. Penat, lelah, usaha dan doa yang berterusan akhirnya terbalas jua. Inilah dia Majlis Konvokesyen. 
28 Oktober 2013 akan menjadi satu lagi tarikh bersejarah dalam diari kehidupan my younger sister. Hari di mana dia diraikan secara gilang gemilang bersama dengan rakan-rakan yang lain. Sedikit terkilan kerana Ma dan Abah tidak dapat menghadiri majlis ini kerana masih berada di Mekah mengerjakan ibadah Haji. My cousin, Dilla and I berada di dalam dewan mewakilkan both of them.
My sister's convocation berlangsung pada sidang petang. Tepat jam 2 petang, para graduan mula berbaris memasuki dewan manakala para ibu bapa dibenarkan masuk terlebih dahulu. Dimulakan dengan doa, diikuti pula dengan nyanyian dan ucapan oleh Naib Canselor Universiti.
Selepas itu barulah bermula sesi penganugerahan scroll kepada para graduan. Dimulakan dengan pelajar2 PHD, diikuti dengan master dan degree. Acara pada petang itu melibatkan 3buah fakulti yang mana my sister punya turn paling last. Majlis berakhir pada jam 5 petang.
Inilah dia wajah penerima Ijazah Sarjana Muda Farmasi dari Universiti Kebangsaan Malaysia. Gambar dirakam di dalam dewan berlatarkan pentas acara.
To the one and only sister, congratulations on your graduation's day. All hard work paid!!! Praise be to Allah. Thanks so much to all my uncle, aunt and cousin for your time to be with her too.
 

0 comments:

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile