topbella

12 December 2011

CONVO PICS IN OUTDOOR VERSION...

Entri konvo xhabis lg yer...now saya nk tempek gmbr2 konvo versi outdoor plk. Igt org kahwin je ade gmbr outdoor, saya punya konvo pun ada versi outdoor taw...huhu.

Ke manakah lokasi dipilih?? Since majlis konvokesyen dah berlangsung dgn jayanya kt PICC, so kitaorang xperlulah susah2 nk fikir tempat mana yg mnarik utk jd pic outdoor krn kt Putrajaya ni mmg terkenal dgn bangunan2, tasik dan persekitaran yang cantik.

Semestinya ramai org akn memilih utk ke kwsn bgnn pentadbiran, masjid dan juga jambatan kt Putrajaya ni kan utk merakam gmbr mereka tp kami plk memilih sebuah taman di Presint 11.


Date: 6 Disember 2011
Location: Taman Saujana Hijau



Taman Saujana Hijau ni terletak di Presint 11, Putrajaya. Tempat ini boleh dikategorikan tempat yg agak mnarik krn pemandangannya seolah-olah di luar negara. Ianya terbahagi kepada 3 Bustan iaitu Bustan Inggeris, Bustan Eropah dan Bustan Oriental. Nak habiskan ketiga2 bustan itu memanglah penat krn satu2 kwsn mmg luas.



Saya dan dua rakan yg lain hanya sempat ke Bustan Inggeris sahaja kerana kami smpai dh waktu tengahri tambahan lagi dah xlarat nak menapak naik ke ats utk ke Bustan yg lain.



Ape yg ada kt Bustan Inggeris ni ialah ianya di kelilingi dgn pokok pain yg tinggi di tanam di sepanjang laluan pengunjung. Pokok Pain ini mempunyai daun yg halus spt jarum.



Selain itu, di dalam Bustan Inggeris ini juga di tanam dgn pokok2 buluh yg sgt cantik. Tak rupa mcm buluh kat Malaysia pun kalau tak silap buluh Jepun kot...



Keadaan waktu ni mmg dah panas terik krn kami smpai betul2 waktu tengahri. Tapi di sebabkan nk bgambar punya pasal layankan ajer...huhu



Ini pula adalah tangga utk smpai ke Bustan yg lain. Byk jugalah tangga2 yg perlu di panjat utk smpai ke Bustan yg lain. Kitaorang mmg dah xlarat just naik setakat yg mampu jer...alih2 bgambar kt tangga then terus decide utk balik.


Lagi 2 bustan bila agknya mau pergi yer??? Kat atas sana lg cantik siap ade bunga-bunga lagi. Hopefully dpt mjejaki ke sana plk pasni.


4 comments:

Nadiah Sidek said...

seronoknya! rasa macam nak konvo lagi :p

CaHaYa PeTuNjUk said...

akak!
tahniah....dah konvo dah.
doakan saya moga saya dapat ikut jejak langkah akak ye. amiin ^-^

kakyong said...

teringin jugak nak ke Putrajaya.. dah bayk tempat boleh dilawati..

Affieza said...

@K.Nadiah: seronok kannnss...huhu

@Cahaya Petunjuk: Thanks...Alhamdulillah. Your turn will coming soon

@K.Yong: Ha'ah byk tmpt2 mnarik kt Putrajaya ni...blh r jln2 kt sini nnti

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile