topbella

03 December 2011

MOVIE'S TIME...


Filem2 dan drama2 di negara kita pada masa ini banyak diadaptasi dari novel. Sebagai pembaca novel yang setia, apabila diwar-warkan akn dikeluarkan filem atau drama dari karya novelis2 di negara kita, saya pastinya tdk mlepaskan peluang utk menontonnya. Ini kerana, saya berasa tertarik untuk melihat pembawakan watak yang cuba ditonjolkan melalui tulisan kepada lakonan para pelakon terpilih.


Cerita terbaru yang sedang rancak ditayangkan di pawagam2 mulai 1 Disember yang lalu telah pun selamat ditonton. Filem Ombak Rindu yang diadaptasi dari novel Ombak Rindu karya Fauziah Ashaari bisa meruntun emosi para penonton.




Secara keseluruhannya, filem ini memang memberi penekanan kepada watak2 penting dalam novel tersebut. Semua pelakon berjaya membawakan watak masing2 dengan baik sekali. Tapi dari segi penceritaan dalam novel dan filem ada yang diubah pada babak2 tertentu. Ini pastinya menarik para penonton untuk mengikuti filem ini sehingga ke akhirnya supaya mereka faham akn jalan cerita tersebut.





Dalam filem ini jugalah kita dpt melihat bagaimana kesudahan filem ini dan adakah menepati citarasa para penggemar novel.


psssttt: mcm byk sgt je skrg ni cite2 yg diadaptasi dari novel.

3 comments:

CIK TOM said...

aah mmg byk filem+ drama adaptasi dr novel...tp rs lg best bc novel dr tgk adaptasi ke filem..hehe

kakyong said...

dah tengok ke Ombak rindu nih...?

Affieza said...

@Cik Tom: betul tu...bila jd filem nmpk mcm ringkas nk banding dgn cite sbnr kt dlm novel.


@K.Yong: ha'ah...dah tgk

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile