topbella

25 July 2013

TASK TERAKHIR...

Pergi kerja...balik kerja...now dah 6bulan mengulangi rutin itu setiap pagi. It's came to the end for my on job training with GEMS. Ini bermakna saya akan meninggalkan FPS, kerja-kerja dan juga staf2 kat sini...sob...sob

Bulan-bulan terakhir di FPS, tugas2 saya dah ringan dah. Untuk task terakhir ni, saya kena buat 'filing' lagi. Sebelum ni dah pernah buat masa task kedua dulu. Tapi yang bezanya, 'filing' kali ni saya kena susun surat2 dan masukkan ke dalam fail peribadi masing2. Kat FPS, ada 4 jabatan dan satu utk staf sokongan. So, saya kena manage semua surat2 utk 5 jabatan itu by person. 
Selesai yg tu, sebelum meninggalkan FPS, my supervisor mintak tolong handle utk lawatan ofis yg akan dilaksanakan pada bulan Julai nanti. Masa tu saya dah habis on job training ni tp dijemput jgk utk join lawatan ni. 

Regarding to this office trip, memula nak kena cari maklumat berkenaan jabatan2 yang ingin dilawati terlebih dahulu. Call dan cuba dapatkan person in charge utk lawatan2 ni. Dah dapat tu bolehlah bercakap dgn diaorg and tanyakan prosedur utk melawat tempat mereka. 
Settle part tu, seterusnya nak kena buat surat plk utk memohon kebenaran melawat ofis diaorg. Saya taip rangka2 sikit pastu supervisor akan betulkan kalau ada silap kat mana-mana ayat. Semua dah ok hantar pada pembantu tadbir utk tindakan selanjutnya. 
Bila dah pos tu nak kena follow up plk surat tu sampai ke tak. Selepas tu call lagi, utk tanya tarikh dan masa available ke tak. Bila semua dah settle maka tunggu je lah hari yang akan bertolak tu...huhu. Alhamdulillah berjaya menyiapkan semuanya sebelum meninggalkan FPS. 
Semua task yang diberi sepanjang 6 bulan di sini berjaya diselesaikan. Kesimpulannya banyak benda baru yang dipelajari sepanjang tempoh On Job Training ni. Dari sekecil-kecil hinggalah ke yang susah2. At least, saya tahu jgk selok belok kerja-kerja pentadbiran pejabat ni. 

Untuk semua warga FPS, ribuan terima kasih di atas segala tunjuk ajar kepada saya sepanjang berada di sini terutamanya kepada my supervisor. 

0 comments:

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile