topbella

04 February 2012

FAMILY VACATION KE LANGKAWI (PART 1)

Tahun 2012 di buka dengan percutian bersama keluarga ke Langkawi. Kami ke sana selama 4hari 3malam bermula dari 30/1- 2/2.

Idea untuk bercuti ini tercetus dari my younger sis yg sgt suka melayari laman web tempat2 percutian yg menarik. Kenapa memilih Langkawi sbg destinasi percutian kali ini? Ianya di pilih kerana kebetulan tiket flight yg agak murah pada tarikh tersebut.

DAY 1

Depart at 8.20 am from Sultan Mahmud Airport, K.Terengganu to LCCT. Arrived there around 9.15 am and need to wait for the next flight to Langkawi in the evening. Lama jgklah duk merayau-rayau kat LCCT tp best gak ada kemudahan internet so kita online dulu.....huhu

Masa yg di tunggu telah tiba, 4.20 pm kami pun berlepas dari LCCT ke Langkawi. Penerbangan mengambil masa selama satu jam dan selamat mendarat di Langkawi International Airport pada jam 5.20 pm. Seterusnya kami mengambil teksi untuk ke hotel penginapan yg telah di tempah pada awalnya.

Kami check-in di Hotel Langkasuka pada jam 6.00 pm. Perkara pertama yg saya buat di bilik hotel adalah meneliti segala kemudahan yg di sediakan di bilik tersebut.




Kami telah menempah bilik untuk 3 orang, terdapat satu katil single dan satu katil double di dalamnya dan kami menambah satu lagi tilam since kitaorang ke sini berlima including dad, mom, younger sis and one of my aunt. My youngest bro xdpt nk ikut coz tgh exam mid-sem kt his matriculation college.

Di bilik tersebut di sediakan juga almari untuk menggantung pakaian, dapur mini yg meliputi sudut kecil meja makan, tempat membancuh air dan juga peti ais. Di samping itu, satu televisyen dan juga kerusi untuk santai di sediakan di bilik tersebut.



Kemudahan bilik air dan tandas juga boleh di kira baik kerana ruangnya yg luas dan bersih. Overall. kami berpuas hati dengan kemudahan yg di sediakan. It cost RM180 per night.

Malamnya, bermulalah sesi berjalan-jalan kami. Kami berjalan di sekitar kawasan hotel tersebut sambil mencari-cari restoran untuk dinner. Tp mostly kedai cina yg byk area hotel ni, so kitorang pun makan di restoran di depan our hotel.

Since hotel kitaorang ni bersebelahan dgn Langkawi Parade, haruslah terjah kan?? Selepas dinner kitaorang masuk ke situ dan melilau-lilau melihat barangan yg di pamer dan di jual di situ. Just window shopping je ni sbg permulaan...hehe. Lg pun any time boleh singgah since kt sebelah hotel je pun.

Penat berjalan, time for rest actually time for sleep gak. Naik ke bilik kemas apa yg patut and tidur. Haruslah tidur awal krn keesokannya byk tempat lg yg ingin di terjah di hari kedua kami di Langkawi.

Ke manakah destinasi kami di hari kedua?? Nantikan sambungannya di entri lain plk yerr...


4 comments:

Muhammad Hafiz said...

wahhh...seronok nye ke Langkawi. So skrng cik wat ape je.. smbung stdy or bekerja?

Affieza said...

@Hafiz: Dua2 tak...duk umah je...huhu

Muhammad Hafiz said...

lg menarik..ble nk dtng shah alam

Affieza said...

@Hafiz: haha...mnarik kan??? sy selalu je dtg KL tp xsmpai lah kt Shah Alam coz xtau nk g mane..hehe

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile