topbella

02 February 2013

WE'RE FRIENDS FOREVER...


Entri-entri sebelum ni semuanya berkisar cerita di Gems Program jer...ye lah cerita utk tempoh 2bulan kot sgtlah mengambil masa utk dihabiskan.Dgn mana nak igt balik,nak review gmbr yg ribu-raban tu pastu dgn nak cari masa utk menulis lg..huh...finally berjaya jgk aku habiskan. Sekarang misi mengupdate cerita-cerita yg berlaku slps berakhirnya Gems Program Part 1. Seriously dah basi pun ceritanya, byk sgt cerita yg nak dicoretkan tp masa terlalu terhad utk aku menulis. Tp aku tetap akn menulis jgk utk kenangan masa akn dtg. 

Back to the topic, hari ketiga di KL aku dan sepupu aku, Ina ke Rawang. Kami ke sana dgn menaiki komuter. Tujuannya nak jumpa kawan aku, Gee sesambil menengok her first baby. Lama kot kitaorg xjumpa since the last one during our convocation's day pastu xjumpa2 dah. Mana nak jumpa dia di Rawang aku di Dungun. 

- Mei 2011, during Gee's Wedding @ Pulau Perhentian - 

Kitaorg bergerak lps Zuhur and sampai pun dah jam 3 lebih. Gee dah siap2 bg direction camne nak sampai umah dia so kitaorg amik teksi kat Ktm Rawamg terus ke Apartment Seri Tulip. 

Gee bukak pintu and siap ckp lagi "Sampai jgk mu akhirnya kat rumah aku" hehe...sbnrnya dah lama teringin nak ke rumah dia tp xde geng so end up xpergi lah. 

- Disember 2011, during our Convocation's Day - 

First time jumpa ngn Aufa Sumayyah, menangis je dia sbb xkenal ngn aku...mesti dia ckp makhluk asing dari planet mana ntah ni xpernah2 saya tgk muka bdk 2orang kat umah ni...hehe. Macam biasalah bila lama xjumpa byklah cite yg nak disembangkan. Dari satu cerita ke satu cerita lagi dan minum petang tu Gee hidang Air Sunquick ngn kek pandan. 

Alang-alang dah dtg, kitaorg stay sini sampai ke malam. Gee siap masakkan dinner plk utk hari tu. So, tea break ngn dinner hari tu kat umah Gee lah. Menu yg dimasak pula lauk kegemaran aku as she know me for 4 years during university. 

Selesai dinner, barulah bersiap utk pulang ke KL kembali. Gee and her small family hantar and tunggu aku sehingga naik komuter barulah diaorg pulang.

- Disember 2012, visited Aufa Sumayyah @ Apartment Seri Tulip - 

To Gee and her small family, thanks a lot for having us in your place. Thanks jugak for masakkan aku lauk udang masak merah tu...sedap hingga menjilat jariii...hahaha. I hope u can be a great wife and a good mother to your child. 

Utk Aufa juga moga membesar menjadi anak yang solehah dan mendengar cakap Ibu dan Abi. Ada kelapangan jumpa lagi. 

 “Friendship is the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything.”


0 comments:

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile